. +38 0312 61-60-07

email:uzhgorod@cure.org.ua

Ужгородський прес-клуб

30/06/20 Районки без районів: до чого готуватися?

На реформовані районні газети чекає нове випробування. Як відомо, «нагорі» вирішили ліквідувати велику кількість районів в усіх регіонах України ( приміром, на Тернопільщині з 17-ти їх має залишитися лише 3). Тож багато газет втратять свій районний статус з наслідками, частину з яких навіть складно точно передбачити. З проханням прокоментувати в цьому контексті ситуацію щодо договорів оренди та по висвітленню діяльності ми звернулися до медіаюриста проектів Тернопільського прес-клубу Ігоря Федоренка. Ось що він сказав:

30/06/20 У Львові та Кропивницькому розкритикували законопроєкти «Про медіа» за нечітке визначення статусу журналіста і недостатній захист його

Які обов’язки хочуть покласти на тих, хто працює в ЗМІ? Чи достатньо вони матимуть прав? І найголовніше – хто взагалі зможе вважатися журналістом і отримати посвідчення за майбутніми новими правилами?

29/06/20 Про майнову відповідальність засновників підприємства. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Нещодавно довелося почути від бухгалтера про майнову відповідальність засновників підприємства. Але при реформуванні редакції про це не йшлося. То чи справді ми несемо таку відповідальність?».

22/06/20 Про право учасника товариства на ознайомлення з документацією. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Я є співзасновником роздержавленої редакції. Перед щорічними загальними зборами звернувся до керівництва товариства з проханням надати річну фінансову звітність  для ознайомлення. В наданні копії звітності мені відмовили, заявивши, що це конфіденційна інформація. Чи маю я право ознайомитися з документами товариства?».

15/06/20 Про записи в трудових книжках про реформування редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО.  « З редакції звільняється працівник і необхідно внести запис до трудової книжки про реформування редакції.  Підкажіть, яким саме він має бути». 

09/06/20 Про маркування матеріалів від органів влади. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист  проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО.   «У одній з ваших попередніх правових консультацій йшлося про те, що не можна ставити замовні матеріали без відповідної позначки. Зараз іде дискусія, як позначати матеріали про діяльність органів влади. Хтось їх взагалі ніяк не позначає, хтось ставить під рубрику “Офіційно”. Також ми читали роз’яснення  медіа-юристки, координаторки юридичних програм Інституту розвитку регіональної преси Людмили Панкратової про те, що інформацію від влади потрібно маркувати ( щоб читачам було зрозуміло, що це не журналістські матеріали)  позначкою «Матеріал виготовлено на підставі договору з…/між…». Проте ми не знайшли відповідних положень у законодавстві. То як же все-таки  треба чинити правильно, публікуючи матеріали, що висвітлюють роботу влади?».

30/05/20 Якщо передплатники мають претензії через невихід газети у зв’язку з карантином. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Два місяці газета не виходила через карантин. Передплатники мають до нас претензії через це, адже вони оплатили щотижневе отримання газети без перерв. Як ми маємо вирішити це питання з людьми?».

26/05/20 Про маркування проплачених матеріалів. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Інколи замовник при розміщенні проплаченої статті не бажає, щоб матеріал був маркований як реклама. Підкажіть, як бути в такій ситуації?». – Закон України «Про рекламу» в статті 1 дає наступні визначення: реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; прихована реклама – інформація про особу чи товар у програмі, передачі, публікації, якщо така інформація слугує рекламним цілям і може вводити в оману осіб щодо дійсної мети таких програм, передач, публікацій;

07/05/20 Про законодавчі норми дистанційної роботи під час карантину. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Під час карантину більшість редакції працює дистанційно. Якими нормами законодавства це регулюється?».

01/05/20 Про законність звільнення з роботи через карантин. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО.   «З введенням карантину в редакції настали складні часи, планується звільнення частини колективу газети. Чи є карантин підставою для звільнення згідно із законодавством?»