Проект "Голос жінки має силу" запрошує у квітні на дві потужні Школи-тренінги

На Закарпатті триває проект «Програма по відновленню миру і діалогу для внутрішньо переміщених жінок «Голос жінки має силу» в Закарпатській області. Вже втретє Закарпаття приєдналося до областей, де діє програма з побудови діалогу серед ВПО та місцевих жителів, підвищення професіоналізму лідерок громадських організацій у різних сферах, з акцентом на творчості та блогерству. На Закарпатті координує проект Ужгородський прес-клуб.

Цього року у програмі задіяно 8 регіонів. Цього року важливою складовою є артдіяльність. У рамках проекту проходять Школи-тренінги. Зокрема, у квітні заплановано дві великі Школи.

Подаємо програму:

ПРОГРАМА ШКОЛИ-ТРЕНІНГУ

Програма по відновленню миру і діалогу

для внутрішньо переміщених жінок

«ГОЛОС ЖІНКИ МАЄ СИЛУ 2019»

 

«Жінки. Мир. Безпека»

Техніки арт-терапії у миротворчості

11–14 квітня 2019 року

1 день

Олена Вознесенська

 

12:00

Поселення у готелі

13:00-14:00

Обід

14:00-15:00

Знайомство та правила роботи. Очікування

15:00-17:00

Прагнення до стабільності. Готовність до змін. Прийняття невизначеності – крок у майбутнє. А чи готові ми до змін? Чи готові зробити крок назустріч майбутньому, але з усвідомленням ризиків ситуації невизначеності? Або ж не бачимо те, що вже всім навколо очевидно? Чи розуміємо ми, що робити як у минулому не можна, але, як валізу без ручки, кидати старі звички та моделі поведінки шкода. Практичні вправи для усвідомлення ставлення і готовності до змін і розвитку.

 

Вправа: «Чотири кімнати розвитку»

Мета: знайомство з арт-терапією як методом розвитку особистості; усвідомлення власних моделей поводження у ситуації невизначеності і готовності до змін.

17:00-17:30

Чай-брейк

17:00-18:30

Мандалаяк відображення стану особистості. Мандала – коло, центр на санскриті – символ гармонії, балансу, цілісності та єдності. Мандали як архаїчний засіб самозцілення та розвитку, як глибинний архетипний символ.

Вправа: малювання мандали власного Всесвіту.

Мета: відповісти на питання: Хто я? Де я? Звідки я? Куди я? – задля переоцінки ситуації, знаходження свого місця в світі.

18:30-19:00

Підведення підсумків дня.

19:00-20:00

Вечеря

 

2 день

Тренери: Олена Вознесенська, Олександра Клюшанова

08:00-09:00

Сніданок

09:00-09:30

Вправа «Згадати Все»

09:30-11:00

Соціальний живопис. Я та інший. Я і світ навколо. Ми однакові. Ми різні.

Вправа: знайомство з технікою «акварель по-мокрому»; малювання одним кольором.

Мета: розуміння спільності з іншими в умовах суспільних протистоянь; знайомство з можливостями арт-терапії задля миротворення.

11:00-11:30

Кава-брейк

11:30-13:00

Як до нас потрапляє інформація? Як ми її сприймаємо, як можемо передати? Як плітки та іносказання іноді породжують конфлікти та протистояння?

 

Вправа:«Зіпсований телефон»

Мета: на власному досвіді відчути особливості символічних текстів та дослідити соціально-психологічні механізми, які впливають на трансформацію початкового тексту.

13:00-13:30

Опора та баланс.Як ми тримаємося в житті? Як встояти на своїх ногах під час стресу? Як залишатися в контакті з реальністю? Як тримати баланс у співпраці з іншими?

 

Вправа: тілесні вправи спрямовані на усвідомлення опори в житті та в тілі.

Мета: усвідомлення власних можливостей триматися і ресурсів взаємодії з іншими задля опори і балансу.

13:30-14:30

Обід

14:30-16:30

Казкотерапія задля миротворення. Звернення до казки в контексті арт-терапії дозволяє задати глибинний, символічний смисловий рівень проблем, що проробляються групою в ході творчого процесу.

 

Вправа: спільне творення казки

Мета: особистісне саморозкриття, гармонізація учасників, поглиблення міжособистісної взаємодії та моделювання рішень актуалізованих проблем.

16:30-17:00

Чай-брейк

17:00-18:30

Казка складається з окремих слів. Цілісна картина з окремих рухів пензликом. Кожен з нас – частина суспільства. І разом ми можемо створити щось спільне. Робота заплікацією.

Мета: налагодження взаємодії в командах; усвідомлення вкладу кожного в спільну роботу.

18:30-19:00

Підведення підсумків дня. «Завдання для Попелюшки».

19:00-20:00

Вечеря

 

3 день

Тренери: Олена Вознесенська, Олександра Клюшанова

08:00-09:00

Сніданок

09:00-09:30

Вправа «Згадати Все»

09:30-11:00

Медіа-арт-терапія– це коли сучасні системи комунікації використовуються як засоби та простір для зцілення особистості за допомогою мистецтва. Активні форми зцілення – створення власного медіа-контенту, медіатворчість з метою самовираження.

Анімація– знайомий всім з дитинства вид телеекранного мистецтва і до сьогодні обумовлює сучасну екранну реальність. В анімації використовується принципово інша організація виробничого процесу, ніж у фільмі: зйомка окремими кадрами, що розширює межі експериментів та можливості втілення вигаданих образів.

 

Вправа:підготовчий етап створення анімації– розробка ідеї, сценарію, режисура.

Мета: розуміння можливостей новітніх технологій в інформаційному суспільстві; навчання засобам і методиці створення медіа-контенту, спрямованого на миротворення; знайомство з медіа-арт-терапією і процесом створення анімації, зокрема.

11:00-11:30

Кава-брейк

11:30-13:00

Вправа: Втілення асоціацій та метафор миротворчості в художній образ за допомогою пластиліну. Написання сценарію, виділення ключових сцен – смислових одиниць анімаційного фільму.

Мета: розвиток вміння домовлятися у великій групі, знаходити своє унікальне місце, брати на себе відповідальність під час створення єдиного спільного продукту.

13:00-14:00

Обід

14:00-16:00

Створення пластилінової анімації. Другий етап створення фільму –зйомка‒ є безпосереднім оживленням персонажів, удосконалення первинного сценарію.

Мета: навчання засобам і методиці створення медіа-контенту, спрямованого на миротворення, розвиток здатності тримати увагу під час рутинної роботи; не гублячи свою спонтанність, дотримуватися спільного шляху.

16:00-16:30

Чай-пауза

16:30-18:00

Монтажанімаційного фільму ‒ інтеграція знімального матеріалу в цілісний образ, озвучування та музичне оформлення.

Мета: переосмислення сюжету, власних сценаріїв поводження, створення нових стратегій задля розвитку миротворчих процесів в суспільстві.

18:00-19:00

Індивідуальна мандала – символ гармонії особистості, групова мандала – символ цілісності і гармонії групи.

 

Вправа: створення групової мандали з сипучих матеріалів.

Мета: ознайомитися з унікальними властивостями сипучих матеріалів, додаткове примирення одне з одним, відчути емоційну спільність.

19:00-19:30

Підведення підсумківдня. «Завдання для Попелюшки».

19:30-20:30

Вечеря

 

День 4

Тренер:Олена Вознесенська

08:00-09:00

Сніданок

09:00-09:30

Вправа«Згадати Все»

09:30-11:30

Терапія вовною опирається на здоровий (ресурсний) потенціал психіки, вдається до ресурсів, сил і натхнення, сприяє навчанню новим моделям поведінки і розвитку творчості (креативності). Створення акварелі з вовни дає можливість продумати, заглибитися в своє внутрішнє «Я», осмислити, вибрати, прийняти рішення. Килим – не лише символ матері-землі, а й внутрішня основа життя, певний життєвий сценарій, часто – неусвідомлюваний.

 

Вправа: «Килим долі»

Мета: знайомство з вовною як арт-терапевтичним матеріалом, усвідомлення власного призначення, запобігання помилок майбутнього, дотримання своєї долі з відчуттям власної значимості, винятковості, унікальності.

11:30-12:00

Підведення підсумків тренінгу.

12:00-13:00

Обід

13:00-14:00

Від’їзд учасників тренінгу.

 

ПРОГРАМА ШКОЛИ-ТРЕНІНГУ

 

 

«Жінки. Мир. Безпека»

у форматі інноваційного арт-методу

ДРАМА-ТЕАТР

16–19 квітня 2019 року

1 день

Тренер: Оксана Папета

12:00

Поселення у готелі

13:00-14:00

Обід

14:00-15:00

Знайомство та правила роботи. Очікування.

15:00-17:30

Арт-терапевтичне театральне заняття закторської майстерності: театральні техніки, які безпосередньо впливають на розвиток творчих здібностей, самопізнання та самовиразу особистості. Застосування методик з розвитку внутрішньої акторської техніки, техніки не лише для сцени, а для виявлення і розвитку особистісного потенціалу, гармонізації особистості, відновленню самоідентичності

Вправи: Фізична розминка. М’язовий контроль.

Мета: розвиток внутрішнього потенціалу самовираження.

17:00-17:30.

Чай-брейк

17:30-19:00

Знайомство з театральними вправами наконтакт: з собою, з партнером по сцені та з глядачем, які дозволяють у безпечному просторі розвивати творчі здібності та сприятимуть пошуку засобів для самовиразу особистості.

Вправи: на контакт та взаємодію.

Мета: на розвиток вміння чути і відчувати партнера, взаємодіяти разом, не гублячи себе у взаємодії.

19:00-19:30

Підведення підсумків дня.

19:30-20:30

Вечеря

 

 

2 день

Тренери

Оксана Папета, Олена Вознесенська

08:00-09:00

Сніданок

09:00-09:30

Вправа «Згадати Все»

9:30-11:30

Поняття «імпровізація» вживається в сенсі здатності осмислено взаємодіяти з собою та з партнером, або групою партнерів у пропонованих обставинах без попередньо складеного драматургічного тексту.

Вправи: Фізична розминка. Естафета імпровізацій.

Мета: розвиток здатності бачити ситуацію, відчувати себе та партнерів, вгадувати за їх зовнішніми проявами внутрішні мотиви, бути готовим гнучко перебудовуватися одночасно з постійно мінливими обставинами.

11:30-12:00

Кава-брейк

12:00-13:30

Драматерапевтичнізасоби налагодження контакту. Театральний реквізит якметафора контакту. Наскільки ми вільні чи залежні в стосунках? Що хвилює кожного з нас у спілкуванні? Чим ми готові пожертвувати задля партнера і збереження контакту? Що є важливіше – гідність чи взаємодія?

Вправи: взаємодія в парах з предметною метафорою контакту.

Мета: розвиток здатності взаємодіяти у стресових умовах; рефлексія власних моделей поводження під час конфлікту розкриття внутрішньої свободи особистості, спонтанності у проявах себе.

13:30-14:30

Обід

14:30-16:00

Казкові конфлікти. Використання казкової метафори задля вирішення конфліктів. Моделі миротворення у казках. Драматерапія із конфліктним сценарієм. Задані риси персонажів, які знаходяться у конфлікті…

Вправи: драма «Битва з Драконом».

Мета: знайомство з драматерапією; рефлексія «сценарієв» подолання кризи.

16:00-16:30.

Чай-брейк

16:30-18:30

Форум-театр: історія та методика, підготовчі вправи.

Театр пригноблюваних та основні його складові: образний театр, веселка бажань, законодавчий театр, театр-газета, форум-театр. Специфіка форум-театру, його завдання та етапи проведення. Класичні вправи форум-театру: привітання, вираз емоцій, живі скульптури та ін. Зразок сценарію форум-спектаклю та принципи його написання. Постановка завдання кожній з груп.

Вправи: підготовка до проведення реальних кейсів з життя учасників; виокремлення трьох-чотирьох груп учасників за принципом спільних соціальних ситуацій.

Мета: ознайомлення з основами методу форум-театру.

18:30-19:00

Підведення підсумків дня. «Завдання для Попелюшки».

19:00-20:00

Вечеря

 

3 день

08:00-09:00

Сніданок

09:00-09:30

Вправа «Згадати Все»

9:30-10:00

Фізично-емоційна розминка.

Вправи: Фізичний рух по колу, вправи виразу емоцій, «Тюльпан».

Мета: фізичний розігрів, активізація емоційного стану.

10:00-11:00

Форум-театр: спектакль 1.

Вправи: Перша група демонструє свій сценарій, всі присутні беруть участь в якості інтерактивних глядачів, коли по оплеску можуть замінити героїв спектаклю. Обговорення варіантів вирішення ситуації та емоцій.

Мета: власний досвід форум-спектаклю.

11:00-11:30

Кава-брейк

11:30-12:30

Форум-театр: спектакль 2.

Вправи: Друга група демонструє свій сценарій, всі присутні беруть участь в якості інтерактивних глядачів, коли по оплеску можуть замінити героїв спектаклю. Обговорення варіантів вирішення ситуації та емоцій.

Мета: власний досвід форум-спектаклю.

12:30-13:30

Форум-театр: спектакль 3.

Вправи: Третя група демонструє свій сценарій, всі присутні беруть участь в якості інтерактивних глядачів, коли по оплеску можуть замінити героїв спектаклю. Обговорення варіантів вирішення ситуації та емоцій.

Мета: власний досвід форум-спектаклю.

13:30-14:30

Обід

14:30-16:30

Плейбек-театр: історія та основи техніки проведення.

Історія та сучасність плейбек-театру, основні принципи та відмінність від форум театру. Сфери соціального застосування та класичні форми плейбек-театру.

Вправи: «скульптура» та «хор» (або «луна»).

Мета: ознайомлення з основами плейбек-театру, сформувати уміння грати у формах плейбек-театру і базові навички плейбек-театрального перформансу.

16:30-17:00

Чай-пауза

17:00-18:30

Плейбек-театр: як проводити справжній плейбек-перформанс.

Вправи: розігрування різних форм, у т. ч. декількох рольових мініатюр за мотивами індивідуальних історій учасників; розігрування конфліктних ситуацій та аналіз отриманих трансформацій.

Мета: дати уявлення та базові навички плейбек-театрального перформансу для фасилітації вирішення конфліктів у групі, власний досвід гри.

18:30-19:00

Підведення підсумків дня. «Завдання для Попелюшки».

19:00-20:00

Вечеря

 

4 день

08:00-09:00

Сніданок

09:00-09:30

Вправа «Згадати Все»

09:30-10:00

Вранішнє коло психофізичного стану та легкийрозігріву форматі плейбек-театральних скульптур.

Мета: підготовка до плейбек-театрального перформансу.

10:00-11:00

Розповіді про емоції та очікування щодо проекту свого блогу. Зворотній зв’язок глядачів (висловлення емоцій та вражень) щодо ставлення до проектів.

Вправи: розігрування розповідей у форматіплейбек-театрального перформансу.

Мета: отримання емоційного зворотного зв’язку щодо створених миротворчих проектів та особистісне відреагування за три дні роботи.

11:00-11:30

Вправа «Райдужний літак» з індивідуальним пошуком та проговорюванням того, що об’єднує з конкретним учасником.

Мета: висловлення вдячності, додаткове примирення одне з одним, емоційна спільність та прощання з групою.

11:30-12:00

Підведення підсумків школи.

12:00-13:00

Обід

13:00

Від’їзд учасників тренінгу до Києва

Додати у Facebook
Проект "Голос жінки має силу" запрошує у квітні на дві потужні Школи-тренінги