Якщо передплатники мають претензії через невихід газети у зв’язку з карантином. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Два місяці газета не виходила через карантин. Передплатники мають до нас претензії через це, адже вони оплатили щотижневе отримання газети без перерв. Як ми маємо вирішити це питання з людьми?».

   – Розповсюдження друкованих видань за передплатою регулюється Законами  України  “Про захист прав споживачів”, “Про  друковані  засоби  масової  інформації  (пресу)  в  Україні”, “Про    видавничу   справу”,  Цивільним  кодексом  України,  «Правилами розповсюдження періодичних друкованих видань», затверджених Наказом Державного комітету зв’язку України, Міністерства  інформації України, Міністерства транспорту України від 10 грудня 1998 року N 169/81/492 та іншими нормативними документами. Закон України «Про видавничу справу» в  статті 29 передбачає, що «Споживач має право на: заміну видавничої продукції, в якій виявлено поліграфічний та інший технологічний брак; гарантію виконання відповідно оформлених передплатних зобов’язань». В Законі України «Про захист прав споживачів» щодо договорів, які стосуються доставки періодичних видань,  передбачено повернення передплатнику сплаченої суми грошей за не отримані екземпляри.

            За правилами розповсюдження періодичних друкованих видань договір  передплати  – це договір доручення,  відповідно до якого видавець  доручає  розповсюджувачу  здійснювати операції з продажу (передплати) й доставки (на всіх  етапах)  періодичних  друкованих видань. Якщо розповсюджувачем вашого видання є ПАТ «Укрпошта», то згідно до положень типового договору видавець несе відповідальність та зобов‘язаний відшкодувати всі збитки передплатникам  за частковий або повний невихід. Також договір передбачає, що видавець у разі припинення доставки видання з причин часткового або повного невиходу з друку всього або частини тиражу, якщо  передплатники незгодні із заміною, що пропонується видавцем, сплачує розповсюджувачу «видавничу вартість, витрати пов’язані з поверненням грошей передплатнику згідно з діючими тарифами на ці послуги (в т.ч. анулювання, переказ грошей (поштовий переказ), заповнення бланку поштового переказу). Вартість передплати повертається розповсюджувачем передплатникові поштовим переказом.

   Таким чином є два варіанти вирішення цього питання:

  –  запропонувати замінити не отримані за два місяці випуски газети аналогічною кількістю примірників після передплаченого читачем періоду;

  –  виплатити Укрпошті витрати за повернення поштовим переказом читачам вартості передплати цих двох місяців.

  Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

    Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – akardynal@ukr.net

Додати у Facebook